Dacia Clasic in 2014. Cum a fost anul pentru pasionatii masinilor vechi romanesti
A fost un an plin pentru sectia Dacia Clasic a Retromobil Club Romania, de-a lungul caruia zeci de masini vechi romanesti au fost salvate de la casare. Cateva dintre acestea, dar si altele au fost expuse in cadrul a numeroase evenimente desfasurate din Satu Mare pana in Bucuresti si de la Timisoara pana la Constanta, despre care a relatat nu doar presa romana, ci si cea straina.
Daciile 1310 din seria a doua pot acum deveni vehicul istoric
Anul 2014 a marcat si schimbarea legislatiei privind atestarea masinilor ca vehicul istoric, lucru care va ajuta la pastrarea in stare buna a automobilelor romanesti precum Dacia 1310 din seria a doua, neatestabila pana acum. Noua legislatie schimba definitia termenului “vehicul istoric”, astfel ca pot fi atestate masinile mai vechi de 30 de ani care nu se afla in productie momentan. Pana acum, statutul de vehicul istoric putea fi obtinut doar de automobilele in cazul carora s-au scurs 30 de ani de la oprirea productiei. Mai multe, aici.
Numai in prima jumatate a acestui an, au intrat in familia Retromobil Club Romania 24 de masini Dacia 1300, la care se adauga sapte Dacii 1100 si trei 1310 (prima serie cu caroserie 1300, fabricata pana in 1984). In perioada ianuarie – iunie, au devenit vehicul istoric aproape la fel de multe masini cat in intregul an 2013, cand sectia Dacia Clasic a primit 39 de automobile. Cele mai multe dintre Daciile proaspat atestate au numere de Bucuresti, Maramures si Brasov. Stirea a fost reflectata in presa din Romania, aparand in publicatii precum Agerpres, Capital, Promotor, Prosport si PRO FM.
Intalnirea Nationala Dacia Clasic de la Brasov a adunat 70 de masini si mii de vizitatori
Pe o ploaie marunta, mii de persoane au trecut prin Piata Sfatului pe 10 mai pentru a vedea masinile istorice romanesti care au participat la Intalnirea Nationala Dacia Clasic 2014, principalul eveniment din an marca Dacia Clasic. Cu acest prilej a fost sarbatorita Dacia 1300, care a implinit 45 de ani, pe 23 august. Evenimentul a fost prezentat pe larg la posturile PRO TV, Digi 24, TVR, de agentiile de presa Mediafax si Agerpres, de Adevarul, Libertatea, dar si Radio Romania Actualitati, PRO FM si presa locala.
De mult succes s-a bucurat “Tovarasa”, Dacia 2000 destinata inaltilor demnitari comunisti, dar detinuta acum de Ovidiu Magureanu, presedintele sectiei Dacia Clasic a Retromobil Club Romania. Masina este din 1981 si are cutie de viteze automata, aer conditionat, geamuri electrice si pilot automat cu comenzi pe volan. Ea le-a atras privirile inclusiv jurnalistilor straini. Informatii despre ea si despre intalnirea de la Brasov au aparut in presa din 11 tari, inclusiv Franta, Rusia, Finlanda, Italia, Croatia si Serbia.
Mult succes a avut si Renault-ul 12 cu volan pe dreapta al cunoscutului violonist Remus Azoitei, venit pe platforma de la Londra special pentru intalnire.
Dupa parada din Piata Sfatului, Daciile au plecat in coloana spre Timisul de Jos, acolo unde intr-o atmosfera inedita s-au dat premii si cupe si s-au povestit cele mai amuzante intamplari petrecute in ultimul an.
Pe langa acest eveniment Daciile au participat si la evenimente precum Fabricat in Romania, Retro parada primaverii si Retro parada toamnei.
Articole dedicate Daciilor, videoclipuri si documentare
Cateva dintre Daciile inscrise in Retromobil Club Romania si-au spus povestea, prin vocile posesorilor lor, iar altele au fost solicitate sa apara in videoclipuri sau in filme.
Stirileprotv.ro au prezentat pe larg povestea lui Dragos Manea si a Cristinicai, o Dacia 1310 cu care a calatorit de la Bucuresti la Oslo, in Norvegia, via Paris. Masina lui Dragos a fost de la inceput in familia lui, de cand avea 7 kilometri. Impreuna au facut 45.000 km, strabatand intreaga tara, dar si Europa. El este cel care o intretine si o repara.
Si “Tovarasa” a fost prezentata in Libertatea. Ovidiu Magureanu vorbeste despre dotarile exceptionale pentru perioada respectiva ale acestui automobil.
Si Adevarul a realizat un documentar, Alegerile noastre, in care vorbeste despre fostii presedinti ai Romaniei. Redactia ne-a solicitat o Dacia 1300 pentru a ilustra unul dintre pasaje, iar Victor Danut Gheorghe a fost de acord sa ajute echipa.
Masina lui apare si in videoclipul Vulcanic, piesa cantata de Junior High si lansata la sfarsitul lui septembrie.
Le multumim tuturor celor care au participat la evenimentele noastre in acest an si celor care si-au inscris masina in Retromobil Club Romania. Datorita voua, o parte din istoria tarii noastre nu va fi pierduta, ci va ajunge sa fie cunoscuta de generatiile urmatoare.
Le multumim si jurnalistilor care au scris despre Dacia Clasic in 2014, pentru ca, prin munca lor, le-au dat de inteles romanilor ca locul Daciilor nu este la REMAT, ci la paradele cu masini istorice.
Tuturor, un 2015 fericit!