O Dacia 1100 din ’69, castigatoarea “Concursului de Eleganta” la categoria “Fabricat in Romania”

Sambata, 28 iunie, in fata Castelului Peles a avut loc poate cel mai impresionant eveniment din calendarul Retromobil Club Romania. “Concursul de Eleganta Auto” desfasurat pe Domeniul Regal Sinaia reuneste masini istorice pastrate in stare perfecta si proprietari imbracati in ton cu vremurile care care provin automobilele lor.

Eveniment cu traditie, tinut inca din 1934, “Concursul de Eleganta Auto” de la Sinaia a premiat si in acest an cele mai frumoase masini istorice. Peste 40 de vehicule istorice au defilat in fata unui juriu international extrem de exigent. Una dintre cele opt categorii din concurs, “Fabricat in Romania”, a avut-o drept castigatoare pe Dacia 1100 din 1969 detinuta de Daniel Constantin.

De asemenea, Ionut Dutu a luat Premiul pentru cea mai buna restaurare personala si locul 2 la “Fabricat in Romania”, categorie la care locul 3 a fost ocupat de Dan Becheanu.

Marele castigator al “Concursului de Eleganta” a fost un automobil Lancia Astura 4e Serrie Cabriolet Boneschi din 1938, detinut de Autoclasic Club, masina fiind unica in lume. Au existad doar doar trei exemplare construite de atelierul Boneschi din Milano, Italia.

sutica

“Concursul de Eleganta Sinaia, aflat la a patra editie in varianta moderna, dedicata vehiculelor istorice, este cel mai important eveniment din cele peste 25 organzate anual de Retromobil Club Romania. Prezenta dl Corrado Lopresto in calitate de presedinte al juriului, va contribui cu siguranta la cresterea prestigiului evenimentului, pe care ne straduim de la an la an sa-l facem cat mai atractiv” – Bogdan Coconoiu, Presedinte Retromobil Club Romania.

Iata intreaga lista a castigatorilor:

  • Premiul Special “Cel mai revolutionar design” – acordat prin decizia juriului de Sponsorul principal RCR, Alliantz Tiriac – a mers la modelul Chrysler Thomas Special (1953), detinut de Oldtimer Studio.
  • Premiul Publicului, acordat prin votul spectatorilor, a mers la modelul Morgan 4/4 (1968) detinut de Nicu Bucalet.
  • Premiul Special “Acuratetea Restaurarii”, acordat prin decizia juriului, a mers la Rolls-Royce Silver Dawn (1954), detinut de Oldtimer Studio.
  • Premiul de restaurare, acordat prin decizia juriului, a fost acordat modelului Rolls-Royce Phantom III Sports Saloon Freestone & Webb (1937), detinut de Tiriac Collection.
  • Premiul de conservare, acordat prin decizia juriului, a fost acordat unui BMW 318 Automatic (1978), detinut de medicul Dan Sorin Popescu.
  • Premiul pentru cea mai mare distanta parcursa pe roti pentru participarea la concurs a mers la un Rolls Royce Silver Cloud III (1964), care a venit de la Viena la Sinaia, detinut de Gerald Arismendi.
  • Premiul pentru cel mai vechi automobil din concurs a fost castigat de un model Ford T Touring (1914), detinut de Axel Kohnen. Masina aceasta are fix 100 de ani.
  • Premiul Special “Cea mai buna restaurare personala” i-a fost acordat – prin decizia juriului, de Sponsorul RCR Heritage Auto – unui automobil Dacia 1300 (1975) al lui Ionut Dutu.
  • Premiul Special “Primul abonat” acordat de revista oldtimer.ro – partener media al RCR – a mers la Sorin Muntz.

calarasi

foto: 0-100.hotnews.ro

Mai multe informatii si imagini despre acest eveniment, pe site-ul Retromobil Club Romania, dar si pe 0-100.hotnews.ro si pe  Digi24.

“Concursul de Eleganta” este inscris in calendarul FIVA.