Raliul Memorial Giurgiu 1904 va avea, in premiera, Trofeul Dacia

Au luat startul inscrierile pentru Raliul de Regularitate Memorial Giurgiu 1904, editia a XVIII-a, organizat de Retromobil Club Romania. Cei care doresc sa participe sunt rugati sa anunte pana joi, 22 septembrie, ora 18:00. Competitia va avea loc pe 24 septembrie si este un eveniment F.I.V.A.

Numarul de echipaje aceptate la start este de 50, iar taxa de participare 100 lei (include pranzul percaresc pentru 2 persoane). Inscrierile se fac prin email la secretariat@retromobil.ro si va rugam sa comunicati nume pilot/copilot, marca vehicul/model/an.

In premiera, la editia din acest an va exista Trofeul Dacia, la care pot participa masinile fabricate la Mioveni pana in 1986. Echipajele participante la acest Trofeu se vor clasifica atat la Clasament General si Clasament pe Categorii F.I.V.A., cat si intr-un clasament separat functie de puncte de penalizare acumulate.

Etapele insumate ale Raliului Memorial Giurgiu 1904 2016 masoara 151 km, iar viteza medie de eveniment nu va depasi 50 km/ora in drumuri Nationale si Judetene sau 80km/ora pe autostrszi si drumuri inchise circulatiei.

Anul trecut, castigator a fost echipajul Gabi Gordea/Ada Gordea (Renault 12). Pe clase de vechime, invingatorii au fost:

  • Bogdan Coconoiu/Andrei Coconoiu (Buick 40 Special 1938) – Clasa C+D
  • Costin Moga / Andreea Moga (Volvo TP 21 1954)
  • Gabi Gordea / Ada Gordea (Renault 12 – 1970) – Clasa F
  • Nedelcu Florin / Jianu Razvan (Fiat 124 Sport Coupe – 1971) – Clasa G
  • Rosu Gabriel/Gabi Efimov (Volkswagen Golf I GTI – 1983) – Clasa H

Evenimentul celebreaza organizarea primului raliu automobilistic din Romania pe distanta Bucuresti-Giurgiu-Bucuresti, organizat pe 22 septembrie 1904.

raliu

NOTA IMPORTANTA
Toate sporturile cu motor sunt potential periculoase. Este responsabilitatea participantilor de a conduce vehiculul cu atentie si in conditii de siguranta in orice moment.
Retromobil Club Romania (RCR), Oficialii si Arbitri Raliului nu pot fi trasi la raspundere pentru orice fel de prejudiciu cauzat de participanti si vehiculele lor, nici de către terti, indiferent de ce prejudiciu si de ce pierdere poate fi.

 

Iata documentatia pusa la dispozitie de organizatori:

1. PROGRAM
Vineri, 16 septembrie: deschiderea inscrierilor
Joi, 22 septembrie ora 18.00 : Inchiderea inscrierilor

24 septembrie 2016
ORA 08.00 PREZENTAREA ECHIPAJELOR LA START Mall Vitan Bucuresti si CONTROL ADMINISTRATIV
ORA 09.00 CONTROL TEHNIC
ORA 09.30 BRIEFING
ORA 10.00 START PRIMA MASINA ETAPA I-a
ORA 15.00 FINISH ETAPA I-a – Giurgiu Restaurant Perla
…………………………………………………………………

Programul poate suferi modificari in functie de necesitatile organizatiei situatie in care participantii vor fi informati.

2. DESCRIEREA
“RALIUL Memorial Giurgiu 1904 ed.18 2016” este un eveniment organizat de RETROMOBIL CLUB ROMANIA, in data de 24 septembrie 2016. Acest raliu se va desfăşura în conformitate cu regulamentul evenimentelor istorice ale FIVA şi prezentul Regulament Particular.
Clasificarea evenimentului nu se bazează pe viteza maxima sau timpi cei mai scurti, dar se bazează pe respectarea de fiecare echipă la viteza medie data. Viteza medie de eveniment nu va depăşi 50 km/oră in drumuri Nationale si Judetene sau 80km/ora pe autostrăzi si drumuri inchise circulatiei.

3. OFICIALII RALIULUI :
3.1. Oficialii RALIUL CARPATI RETRO 2016 sunt:
Preşedinte : Stefan Vasile
Directorul Raliului: Cosmin Caracas
Control Tehnic: Georgios Ladopoulos
Secretariat/Rezultate: Dudi Levente

4. TRASEUL RALIULUI:
4.1. Etapele insumate ale RALIULUI Memorial Giurgiu 1904 2016 masoara
aproximativ 151 km.
4.2. Toate punctele de control şi timpii ideali sunt indicate in Road Book şi pe Foaie de Parcurs. Toate distanţele sunt măsurate în kilometri.
4.3. Road Book-ul va fi transmis tuturor echipajelor in timpul Controlului Administrativ.

5.VEHICULE ELIGIBILE:
5.1.Vehiculele participante la competitie trebuie să fie în stare tehnica perfecta, sa posede ITP si RCA , sa fie prezentate la start curate si în condiţii de siguranţă.
5.2. Functie de anul de fabricatie prevazut de clasele F.I.V.A. prezentate in cele ce urmeaza, masinile istorice participante se vor incadra in categorii corespunzatoare:
– Cat. A (Ancester) – fabricat pana la 31 decembrie 1904
– Cat. B (Veteran) – fabricat intre 1 ianuarie 1905 pana la 31 decembrie 1918
– Cat. C (Vintage) – fabricat intre 1 ianuarie 1919 pana la 31 decembrie 1930
– Cat. D (Post Vintage) – fabricat intre 1 ianuarie 1931 pana la 31 decembrie 1945
– Cat. E (Post War) – fabricat intre 1 ianuarie 1946 pana la 31 decembrie 1960
– Cat. F – fabricat intre 1 ianuarie 1961 pana la 31 decembrie 1970
– Cat. G – fabricat intre 1 ianuarie 1971 pana la 31 dec 1980
– Cat. H-fabricat intre 1 ianuarie 1981 si pana la limita de 30 de ani vechime.
5.3. Se constituie Trofeu Dacia la care participa toate modelele Dacia fabricate pana in anul 1986. Echipajele participante la acest Trofeu se vor clasifica atat la Clasament General si Clasament pe Categorii FIVA cat si intr-un clasament separat functie de puncte de penalizare acumulate. Se premiaza locuri 1, 2 si 3 din acest clasament.

6. PARTICIPANTII ELIGIBILI:
6.1. Cererile de participare sunt evaluate de către Comitetul de Organizare. Pilotul trebuie să posede permis de conducere valabil pentru categoria din care face parte vehicului pe care-l conduce. Membrii echipajului care nu au permis de conducere valabil nu pot conduce pe parcursul raliului, incalcarea acestei prevederi legale fiind penalizta cu excluderea din competitie.
6.2. Comitetul de Organizare îşi rezervă dreptul de a refuza orice cerere de inscriere fără sa explice motivele.

7. RECLAMA:
7.1. Concurentii trebuie să afişeze pe masinile lor materiale publicitare înmânate de către organizatori. Nu este permisa afisarea de reclame ale unor firme concurente cu partenerii oficiali ai asociatiei/raliului, cu caracter politic, religios sau obscen.

8. ECHIPAMENT PARTICIPANTI:
8.1. Nu exista nici o limitare pentru tinutele echipajelor, cu exceptia festivitatii de premiere unde participantii trebuie sa aiba o tinuta eleganta.

9.REGULI GENERALE:
9.1.-ETAPE
9.1.1. Startul Etapelor se da din minut in minut conform Listei de Start afisate de Organizator.
9.1.2. Este interzisa prezentarea la start a concurentilor inaintea timpului lor de start stabilit prin Lista de Start. Intrarea la start in avans si blocarea concurentului care are start la ora respectiva se penalizeaza cu 150 de puncte.
9.1.3. Ratarea startului pentru orice motiv se penalizeaza cu 150 de puncte. Concurenti care au ratat start unei Etape se pot prezenta la startul urmatoarei etape unde vor porni conform Listei de Start.
9.1.4. Etapa se deschide cu 15 minute inaintea orei de start si se inchide 15 minute dupa ora stabilita a plecarii ultimelei masini.

9.2. CONTROALE ORARE (CO):
9.2.1. Timpul oficial este afisat la Control Orar de plecare a Etapei
9.2.2. Arbitrul va marca ora de plecare/sosire pe Foaie de Parcurs sub semnatura sa. Nimic altceva nu trebuie să fie scris pe Foaie de Parcurs decat in spatiul rezervat concurentilor. Orice modificare adusa de echipaj pe Foaie de Parcurs va fi penalizata cu 100 de puncte.
9.2.3. Vehiculele nu pot intra în zona de control orar înainte de timpul lor ideal in afara de situatie in care este permisa sosire in avans. Orice diferenţă intre timp ideal si timp realizat va fi penalizata cu 60 puncte pentru fiecare minut de avans sau intarziere.
9.2.4. Intârziere maximă la oricare control in timp este de 15 minute.
9.2.5. Ratarea unui punct de CO va fi penalizata cu 150 de puncte.
9.2.6. Punctul de CO se deschide cu 15 minute inaintea orei calculate pentru sosirea primei masini si se inchide 15 minute dupa ora stabilita (conform timpului ideal) pentru sosirea iltimei masini.

9.3. TESTE de REGULARITATE (TR):
9.3.1. Testele de Regularitate (TR) sunt efectuate, ca parte din cursul normal al Raliului.Ca şi în restul concursului, echipele trebuie să adapteze viteza lor, în conformitate cu indicatiile rutiere. Daca pe parcursul unui TR se gaseste indicator rutier cu viteza mai mica decat cea impusa in RT, atunci echipajul trebuie sa urmareasca viteza indicata legal. Daca in continuare exista semn rutier de anulare a limitelor, viteza de TR revine la cea impusa de organizator.
9.3.2. Finisul TR este marcat de un panou de culoare rosie. La o distanta de aproximativ 50m inainte de finalizare a TR se gaseste un panou de culoare galbena. Este interzisa oprirea intre cele doua panouri. Eventuala oprire se va penaliza cu 100 puncte.
9.3.3. Tipuri de start a TR va fi start pre-calculat (pre-timing start) sau Standing Start (cu Arbitru)
9.3.4. TR vor fi cronometrate la zecime de secunda. Fiecare zecime de secunda abatere de la timpul ideal va fi penalizata cu 0,1 punct, penalizarea maxima fiind de 150 de puncte.
9.3.5. Ratarea unui Test de Regularitate se penalizeaza cu 150 de puncte.

9.4.CONTROL DE TRECERE (CT).
9.4.1. Pe parcursul Raliului pot fi punctele de Control de Trecere. In aceste puncte participanti sunt obligati sa se opreasca iar arbitri vor aplica o stampila trecerea lor pe Foaia de Parcurs. Lipsa unei stampile de CT se penalizeaza cu 20 de puncte.
9.4.2. Punctul de CT se deschide cu 15 minute inaintea timpului calculat pentru trecerea primei masini si se inchide 15 dupa timpul calculat pentru trecerea ultimei masini.

10. ECHIPAJELE:
10.1. Echipajele sunt formate de un pilot, un co-pilot şi pot avea un total de maxim 5 membri, dar nu mai mult decat numarul de locuri inscrise in talonul vehiculului. Intreaga responsabilitate aparţine pilotului.

11.CONTESTATII
11.1 Toate contestatiile trebuie depuse în scris şi predate cel mai tarziu 15 minute dupa anuntarea rezultatelor la Directorul Raliului.
11.2. Contestatiile vor fi analizate de Directorul Raliului si Arbitri iar decizia lor este definitiva.

12. PREMII
12.1 Premiile sunt prezentate mai jos.
-CLASIFICARE GENERALA locurile 1,2,3
-CLASIFICARE CLASE FIVA locurile 1,2,3
-CLASIFICARE TROFEU DACIA locurile 1,2,3
-Premiul pt cea mai veche masina
-Premiul pentru masina care a parcurs cea mai mare distanta
-Premiul pt cel mai tanar copilot
-Premiul pentru primul echipaj feminin

REZUMAT DE PENALIZARI

1. Ratare start Etapa la minutul impus: 150 puncte
2. Intrare in Startul Etapei inaintea minutului impus si/sau blocarea concurentului care are start in minutul respectiv: 150 puncte
3. Intarziere sau avans la Control Orar (CO): 10 puncte pe minut, maximum 150 puncte
4. Intarziere sau avans la Teste de Regularitate (TR): 1 punct per secunda maximum 150 puncte
5. Lipsa stampilei de la Control de Trecere (CT) : 20 de puncte
6. Modificari pe foaie de parcurs : 100 puncte
7. Oprire pe parcursul unui Test de Regularitate (TR) : 100 puncte
8. Ratare Test de Regularitate (TR) : 150 puncte