Lastunul ar putea avea un urmas. Banatenii nu renunta la ideea de a construi o masina
Judetul Timis, care sta destul de bine la capitolul firme din sectorul automotive, se gandeste in continuare la producerea unei masini banatene, un fel de urmas al legendarului Lastun. Banatenii sunt destul de prezenti in industria automotive, cu firme precum Kromberg & Shubert (sisteme de cablaje pentru industria auto din Germania), Lisa Draxlmeier (cablaje pentru BMW), Delphi Packard (pentru americani) si Vogt Electronic de la Jimbolia (senzori).
“Chiar dacă proiectul de atunci s-a dovedit a fi un fiasco, deoarece Elena Ceaușescu ‘promotoare’ a polimerilor industriei chimice, voia ca aproape toate componentele mașinii să fie realizate din material plastic și rășini sintetice, investitorii de azi din industria de profil nu au uitat ideea, mai ales că industria automotive reprezintă 25% din ponderea industriei timișene, însă se dorește un proiect la alte standarde decât cele din perioada comunistă.
‘Noi lansăm o provocare în domeniul automotiv. Sunt producători de componente, acoperim o gamă destul de largă. Se vorbește despre o gamă largă de componente care se realizează în Banat și care acoperă aproape 50% dintr-un automobil.
Noi, în regiunea de vest, ne-am dorit întotdeauna să avem un constructor pe piața automotivelor, cu o mașină inspirată, îndrăzneață, și care să facă ceea ce face Dacia pe piața externă. Industria automotive este cea mai importantă din Timiș, în economia județului însemnând peste 25%, deci este industria cea mai importantă în acest moment, pentru că restul de procente se distribuie pe alte ramuri’, a declarat, pentru AGERPRES, Sergiu Bălașa, directorul Agenției de Dezvoltare Timiș (ADETIM)” – Agerpres
Lastunul s-a fabricat la Timisoara, cand sotii Ceausescu si-au dorit o masina care sa consume putin si sa fie mica. Productia s-a facut la fosta uzina Tehnometal Timisoara, care a devenit apoi Intreprinderea de Autoturisme Timisoara. Primul lot de automobile Lastun a fost pus in vanzare in ianuarie 1989, dar in 1992 s-a renuntat la productie, asa ca au fost fabricate doar cateva mii de masini. Inainte de Lastun, au mai existar doua prototipuri: Egreta si Student.
Puteti citi intregul material pe site-ul Agerpres.
Mai multe despre istoria Daciei 500 Lastun, in sectiunea Istoric a site-ului nostru, DaciaClasic.ro.