Intalnirea Nationala Dacia Clasic 2012

Intalnirea Nationala a Posesorilor de Dacia 1300 – 40 de ani de la ultima “frantuzoaica”

Veniti din toate regiunile tarii, dupa un drum lung, dar facut cu placere ne-am strans in parcarea vilei unde eram cazati si dupa ce ne-am “racorit” putin ne-am pus pe povesti. Incet incet parcarea s-a umplut de Dacii 1300, unele deja cunoscute de toata lumea, altele la prima aparitie. Constat ca de la an la an devenim din ce in ce mai multi pasionati si apar masini noi care ne lasa fara cuvinte. Am stat pana seara tarziu si am analizat fiecare masina in parte, am admirat munca fiecarui posesor si am ras si multumit in gand “mosilor” care au avut grija de aceste bijuterii inaintea noastra. Seara s-a incheiat cu o masa copioasa servita in jurul gratarului.

A doua zi ne-am trezit de dimineata, parcarea umplandu-se aproape imediat de ceara si polishuri. Toata lumea freca de zor caroseriile care luceau care mai de care. Dupa aceasta scurta inviorare ne-am incolonat pe sosea si am pornit in defilare din Gilau, localitatea unde am fost cazati, pana in centrul Clujului, avandu-i ca ajutoare incontestabile pe Calin ca deschizator de coloana si organizator al acestei intalniri si pe Gigi si Danut care au fost “politistii” nostrii avand grija sa ajungem uniti pana la destinatie.

Odata ajunsi la locul expozitiei ne-am plimbat si admirat pe rand to犀利士
ate masinile. Au participat aproape 30 de Dacii 1300, doua frumoase Dacii 1100, 3-4 surate mai noi – Dacia 1310 precum si o Dacie Sport, doua Renault-uri 12: un TL din 1970 restaurat ca la carte de Horatiu, precum si un alt Renault 12 faza 2 venit tocmai din Austria, un Renault 10 Major, un Renault 15 salvat de un pasionat din Cluj (probabil printre ultimele masini de acest tip existente in Romania), precum si “regina soselelor”: un superb Renault 16 TS de care ne-am indragostit pe loc.

A fost prezenta toata paleta de culori sub care s-a fabricat acest automobil, remarcandu-se Dacia albastru 68 prezentata de colegul Danut Crainiciuc, o culoare extrem de rara si una din putinele masini participante cu vopsea originala.

Foarte multi spectatori veniti special sa vada aceste masini au ramas impresionati de numarul si starea masinilor prezente, pe buzele tuturor citindu-se acelasi lucru: “asa era si masina in care am crescut”.

Dupa-amiaza am parasit impreuna strazile frumosului Cluj-Napoca, oras caruia ii multumim pentru gazduire si ne-am strans inapoi in parcarea pensiunii unde am continuat povestile pana seara tarziu.

Vremea a fost incredibila permitandu-ne sa ne desfasuram in voie, seara ramanand calda si cu cerul senin pentru ca a 3-a zi de dimineata sa ne trezim pe un cer innorat si sa putem parcurge drumul catre casa in conditii excelente de racoare.

Cu siguranta a fost o intalnire reusita si abia asteptam sa ne revedem anul viitor pentru o noua intalnire nationala, astfel ducand mai departe istoria acestui automobil drag noua : Dacia 1300.